Szanowni Państwo,
Ambasada USA w Warszawie zaprasza uczniów, studentów i wszystkich zainteresowanych pracą w dziedzinie uczenia maszynowego na spotkanie online „Careers of the Future: Sztuczna inteligencja – to nie to, co myślisz” z Agatą Foryciarz, doktorantką na Wydziale Informatyki Uniwersytetu Stanforda. Wydarzenie odbędzie się w języku polskim na platformie Zoom w środę 24 lutego o godz. 18:00.
Informacją o wydarzeniu można również podzielić się korzystając z posta zamieszczonego na Facebooku Ambasady USA.
Technologie sztucznej inteligencji już wpływają na naszą codzienność i są podstawą cyfrowej transformacji społeczeństwa. Czy jednak obraz, jaki nam się przedstawia, jest prawdziwy? Jakie są mity związane z systemami uczenia maszynowego, jakie wyzwania?
Nasza prelegentka opowie o swojej pracy na Uniwersytecie Stanforda, gdzie bada tworzenie i ewaluację opartych na uczeniu maszynowym narzędzi, które wspomagają decyzje lekarzy. Opowie też o tym, dlaczego nie lubi używać zwrotu „sztuczna inteligencja” oraz jak ważne są inne zawody (niekoniecznie techniczne) we wdrażaniu technologii uczenia maszynowego.
Spotkanie poprowadzi Piotr Wróbel, Kierownik Pracowni Wydarzeń w Centrum Nauki Kopernik.
REJESTRACJA:
Zainteresowanych prosimy o wypełnienie formularza: forms.gle/J5wE4oRgqboeYHUY8
Zgłoszenia przyjmujemy do 23 lutego. Liczba miejsc ograniczona. Wszystkim osobom zarejestrowanym prześlemy link do wydarzenia na dzień przed nim. Zachęcamy do wysyłania pytań do prelegentki przy rejestracji.
Spotkanie odbywa się w ramach organizowanej przez Ambasadę USA w Warszawie serii spotkań pt. Careers of the Future z ekspertami pracującymi w zawodach związanymi z VR, sztuczną inteligencją oraz robotyką.
Agata Foryciarz jest doktorantką na Wydziale Informatyki Uniwersytetu Stanforda, gdzie pod kierunkiem prof. Nigama Shah bada tworzenie i ewaluację narzędzi opartych na uczeniu maszynowym, które wspomagają decyzje lekarzy. Współpracuje z Fundacją Panoptykon, przy czym jej celem jest obalanie mitów na temat sztucznej inteligencji i praca na rzecz prawnego uregulowania przez Unię Europejską systemów automatycznego podejmowania decyzji, które mają wpływ na człowieka. Prowadzi również grupę Stanford Computer Science and Civil Society, której celem jest krytyczna analiza wpływu informatyki na społeczeństwo. Zanim podjęła studia na Uniwersytecie Stanforda, ukończyła z tytułem B.S.E. studia na Uniwersytecie Princeton z główną specjalizacją w informatyce, a drugą w statystyce i uczeniu maszynowym.
Piotr Wróbel
Od ponad 10 lat pracuje w Centrum Nauki Kopernik, gdzie obecnie jest kierownikiem w Pracowni Wydarzeń. W swojej pracy między innymi zarządza i koordynuje zespoły projektowe, kreuje i organizuje wydarzenia, a od 2020 roku szuka i wdraża rozwiązania, które pozwalają na popularyzację nauki również zdalnie. Z wykształcenia pedagog, animator i menedżer kultury. Ukończył Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowe Studia dla Menedżerów Kultury w Szkole Głównej Handlowej. Jest studentem studiów doktoranckich na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie od 2017 roku regularnie prowadzi zajęcia dydaktyczne dla studentów w ramach programu studiów licencjackich i magisterskich. W pracy naukowej główne obszary jego zainteresowań to animacja kultury, ojcostwo w zmieniającym się środowisku wielkomiejskim, edukacja nieformalna.